Per què hauries de participar amb un stand a una fira?

 

Cada any els responsables de màrqueting i comunicació de les empreses tenen l’àrdua tasca d’analitzar en què i com poden invertir els diners assignats per a publicitat, creació d’esdeveniments, networking amb clients, fidelització de client, etc., i treure-li un bon rendiment.

Avui analitzem 5 Tips de PER QUÈ una empresa ha de participar amb un stand a una Fira.

1. VISIBILITAT – Una Fira és un perfecte aparador per mostrar els teus productes i serveis als clients. Planificat amb temps, pots aprofitar per presentar les teves novetats o crear, al mateix espai, demostracions o reunions amb els clients actuals i futurs. A més, marca el teu posicionament en el sector. Si no hi ets present, no existeixes.

2. EXPERIÈNCIA EN EL SECTOR – És el millor espai per posar-te al dia de què està passant en el teu sector i conèixer de primera mà les tendències del mercat. Trobaràs als teus competidors, on podràs analitzar, observar i comparar-te amb ells, de tal manera que tindràs una avaluació més profunda d’aquells aspectes positius o negatius de la teva empresa per poder-los millorar o reforçar. Analitza-ho visitant els seus espais i recollint les seves informacions.

3. ACCESSIBILITAT – A la Fira tens a la teva disposició, en un mateix espai, a tots els teus clients i als clients potencials del sector que s’han desplaçat per assistir a l’esdeveniment. És el moment per invertir a treure el millor dels teus comercials i traduir aquests contactes en vendes. Els “clients” hi assisteix voluntàriament per observar i recopilar informació dels productes/serveis que es mostren. Estan allà amb una predisposició inicial per fer negoci, així que el seu nivell de receptivitat és molt alt.

4. NETWORKING – Com hem comentat, al teu stand podràs realitzar una labor de networking que en altres condicions et seria més laboriosa. Però no solament has d’enfocar-te en clients o a futurs clients, també podràs contactar i informar-te de molts proveïdors del teu sector amb qui poder establir vincles comercials, analitzant quins d’ells té aquells productes/serveis que s’adeqüin a les teves necessitats.

5. CONSOLIDACIÓ – Et permetrà consolidar els vincles amb els clients existents. Previ a la fira, pots enviar publicitat perquè es passin pel teu stand, oferir promocions vàlides durant els dies de la fira, concertar reunions, etc. reforçant d’aquesta manera els llaços comercials.

Una vegada analitzats els motius pels quals hauries d’assistir a una Fira, és el moment de planificar aquelles estratègies que t’ajudaran a aconseguir els objectius fixats. La inversió de temps, diners i personal és important per treure-li el millor rendiment.

Pròximament, us avançarem en un nou post, els “Tips imprescindibles per planificar la teva assistència a la Fira”.

Comments(0)

Leave a Comment