Com pot ajudar 

el business intelligence 

al nostre ecommerce?

Emmagatzemar i accedir a gran quantitat de dades per a la seva posterior anàlisi i ús ha existit sempre, però a principis de la dècada dels 2000 va cobrar impuls el BIG DATA amb Doug Laney amb les tres V: Volum, Velocitat i Varietat.

 

Avui dia, l’aplicació del Business Intelligence ha evolucionat molt; recopilar dades és tan útil com senzill i es pot fer a través de xarxes socials com Facebook, Twitter o també des d’AdWords o fins i tot a través de la pàgina web.

 

Potser la part més complexa és classificar, organitzar i interpretar tota aquesta informació per adaptar el nostre negoci als resultats. Això és possible mitjançant diferents eines d’anàlisi.

 

Gràcies a aquesta anàlisi podrem entendre el comportament dels nostres clients o clients potencials gràcies a analitzar la seva activitat i acotar el públic objectiu definint així el nostre “customer persona”. Ens permetrà saber, per exemple, quins productes o serveis són els més visitats i els que menys, quins generen més interès, què els hem d’oferir i com, etc.

 

L’optimització d’estoc també és una cosa que podrem fer gràcies a haver realitzat un seguiment de la conducta dels usuaris. Les seleccions ens permetran saber quant estoc hem de tenir disponible segons la demanda que tinguin els articles.

 

Actualment, és molt important adaptar el web al comportament individualitzat de cada usuari o grup d’usuaris per optimitzar les vendes de qualsevol negoci. Les recomanacions de productes adaptats han d’anar més enllà de les categories bàsiques emprades fins ara. Demanar el correu electrònic, recordar els productes abandonats a la cistella virtual o oferir descomptes, són algunes de les tècniques usades per segmentar els usuaris en funció del seu comportament.

 

En resum, actualment, el Business Intelligence és de gran utilitat i serveix per a qualsevol negoci que vulgui créixer. El seu ús és fonamental per conèixer i analitzar l’experiència de compra dels seus clients i potencials clients. Aplicar aquests coneixements a l’estratègia publicitària permetrà augmentar les taxes de conversió, refermar els clients, augmentar les vendes, generar vendes creuades i millorar la gestió de l’inventari mitjançant una optimització de l’estoc.

 

Si no estàs utilitzant Business Intelligence al teu negoci, a què estàs esperant?

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x
Configuración cookies
Cuando visita nuestro sitio web, puede almacenar información a través de su navegador de servicios específicos, generalmente en forma de cookies. Aquí puede cambiar sus preferencias de privacidad. Tenga en cuenta que bloquear algunos tipos de cookies puede afectar su experiencia en nuestro sitio web y los servicios que ofrecemos.