Planificar la teva participació a una fira, pas a pas

Home / fira / Planificar la teva participació a una fira, pas a pas

Avui entrem en profunditat en l’anàlisi de la importància d’assistir a una fira per una empresa i quines són aquelles consideracions que han de tenir en compte els responsables per aconseguir que la fira sigui un èxit.

Per a una empresa, participar en una fira amb un stand, suposa una gran inversió de diners; contractació de l’espai, serveis firals, disseny, muntatge, dietes, desplaçaments i hores del personal de l’empresa que assistirà a la fira, etc. I òbviament s’espera que aquesta inversió tingui un rendiment.

Us donem els 3 passos claus per preparar-te bé a una fira:

El primer pas és el més important i hem d’analitzar quin és l’objectiu principal que ens impulsa a participar en la fira, perquè sobre la base d’aquest punt marcarem les necessitats del segon pas:

AUGMENT DE VENDES – Si el que es pretén és materialitzar vendes durant la celebració de la fira.

NOUS LEEDS – Si es vol potenciar l’augment de la base de dades i treballar per obtenir futurs clients.

VISIBILITAT DE MARCA – Pot ser que institucionalment o per necessitats d’empresa l’objectiu principal sigui estar present a la fira i relacionar-se amb els seus clients.

En segon lloc, toca valorar la ubicació i els metres quadrats que contractarem a la fira. Tenir una ubicació al passadís central i molts metres quadrats de vegades només està a l’abast de grans empreses, així que per totes aquelles que han de mesurar molt bé la seva inversió, hauran de trobar l’equilibri entre els metres quadrats necessaris i una bona ubicació.

Aquí posem èmfasi en els metres necessaris, doncs no servirà de res gastar molts diners en l’espai si no ho utilitzem correctament. Serà important definir en quines àrees volem distribuir els diferents espais dins de l’stand per valorar aquests metres útils: magatzem, recepció, zona de reunions, zona de networking, zona de càtering, etc. Si amb 50m2 tenim suficient, per què contractar 80m2? Els diners que invertiries en aquests 30m2 els pot utilitzar per donar més visibilitat al teu stand a través del disseny o d’accions complementàries.

Respecte a la ubicació sempre és millor intentar trobar zones de pas: passadissos centrals, cafeteria, banys, etc. Però l’important és que, encara que la teva ubicació potser no és la millor, no et limitis a esperar que el client vingui; dóna a conèixer el teu espai amb mailings previs a la fira, realitza algun sorteig per atraure flux de gent, formacions o demostracions previ avís abans de la fira… hi ha mil idees per donar-te visibilitat. Fes que els clients vinguin a veure’t, no esperis que ells et trobin.

Ara que ja tens la ubicació, els metres i les necessitats a cobrir en la fira arriba el tercer pas: treballar amb l’empresa d’arquitectura efímera perquè et realitzin en espai acord a la funcionalitat, que sigui harmònic, resistent i amb acabats de qualitat.

Si segueixes aquestes pautes, l’ÈXIT a la fira està assegurat i només et quedarà rebre als teus convidats!