COm TRIAR ELS COLORS
CORPORATIUS DE LA MEVA EMPRESA?
- laOriginal
- 07/28/2022
- 12:23 pm
- No Comments
Una de les coses més importants a l’hora de crear una empresa és escollir correctament els colors corporatius. Aquests són els que representaran la marca en tot moment: al logotip, als cartells, als anuncis, al merchandising, a la web…
Generalment, les empreses utilitzen entre 1 i 3 colors principals. També utilitzen d’1 a 2 colors destacats els quals es farien servir en cas de voler destacar elements rellevants; i, per últim, entre 1 o 2 colors neutrals. Aquests últims es farien servir en cas de voler generar un balanç de colors.
Està demostrat que cada color té una identitat, i que cada un fa sentir coses diferents a les persones. Per això és important triar un bon color ja que serà la carta de presentació de la nostra empresa.
Hi ha diverses fórmules que, en seguir-les, és difícil que no donis al clau. En primer lloc, hi ha la fórmula monocromàtica. Aquesta consisteix en utilitzar diverses tonalitats d’un mateix color. El risc d’aquesta és que acabi resultant monòton. En segon lloc, hi ha la fórmula harmònica on s’escullen 3 colors que apareixen junts al clàssic cercle cromàtic. El que és positiu d’aquesta fórmula és que cap dels colors preval sobre un altre. Finalment, la fórmula complementària és la que fa servir dos colors que contrasten, els quals es troben en extrems oposats al cercle cromàtic.
Com hem esmentat abans, cada color produeix reaccions diferents als observadors. Per exemple, el groc genera optimisme, entusiasme, confiança… però en fer-lo servir en excés pot generar ansietat. El blau transmet honestedat, lleialtat… però també pot transmetre depressió o tristesa.
Triar els colors que expressin i representin el que la teva empresa és, és més complicat del que sembla i cal triar amb cura… per això us hem deixat amb aquest post que esperem que us hagi ajudat per orientar-vos en aquesta decisió.